Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×

Smarte penger craft header v 2

InnovasjonsDIGerne - Ettersøkt: Smarte penger

11. May, 10:00 - 10:45
Online

Penger er, og vil alltid være, en utfordring for gründere og startups før inntektene kan bære selskapet alene. Gründere og vekstselskaper trenger ikke bare kapital, men smart kapital for å lykkes.

Speakers:

  • Per Valebrokk (Storm Communications) er moderator
  • Gro Dyrnes (NorseLab og tidligere USA direktør, Innovasjon Norge)
  • Kristian Jul Røsjø (Partner i Antler)
  • Marit Rødevad (Co-Founder & CEO i Srise)

Arrangeres av DIG partnerne: NCE Finance Innovation, Abelia, NHH og Virke

Har investorene i Norge det som trengs for å gi gründere kompetent kapital, eller er det mest dumme penger det går i? Må man begynne å se utover landegrensene for å lykkes?

De beste investorene er de som kan gi gode råd og veiledning. Det er mye penger i omløp i Norge, men det som er sikkert, er at det ikke er størrelsen på lommeboken som teller, men hvordan du bruker den. Er det fornuftig for et ungt selskap som fristes av tilgang til investeringer å ta i mot disse "dumme pengene"? Kanskje ikke. Smarte penger er det alle vil ha, og det er det unge selskaper med kapitalbehov trenger. Investorer besitter kompetanse og nettverk, og kan ta selskapet til et nytt nivå.

Har du lyst til å stille spørsmål til panelet? Gjør det her i forkant av arrangementet!


LENKE TIL SPØRSMÅLSSIDE

Om DIG:
Digital Innovation for Sustainable Growth (DIG) er et forskningssenter på NHH. Ledende virksomheter og forskningsmiljøer skal sammen bidra til digital omstilling og innovasjon.I samarbeid mellom næringsliv og samarbeidspartnere skal forskerne ved DIG finne ut av:

  • Hvordan implementere digitale innovasjoner og oppnå større kommersiell suksess?
  • Hvordan innovere selskapers forretningsmodell og hva er best for hvem?
  • Hvordan kan vi forstå og navigere i digitale økosystemer?
  • Hvordan forbereder vi oss på transformasjon og radikale endringer?

Forskningssenteret består av følgende partnere:

Coop, Gjensidige, Telenor, TietoEVRY, Bekk, BKK, Posten, Skatteetaten, Abelia, NCE Finance Innovation, Virke, NHH, NTNU, Norwegian Open AI Lab, Sintef, SNF og Universitetet i Oslo.

Other events