Veien til internasjonal vekst handler om å forstå behovene og forutsetningene til dine nye kunder, hva slags konkurrenter du må forholde deg til, og hva slags reguleringer og trender som gjelder i markedet. Det handler om å forstå handelsregler og hvordan du håndterer risiko. Men mest av alt handler det om å finne ut om det vil lønne seg å satse, og hva som skal til for å lykkes.
Målet med workshopen er at din bedrift kan begynne å kartlegge markedet og få en aksjonsplan for veien videre i prosjektet. Strukturen i workshopen er vekselsvis korte innlegg fra Innovasjon Norge og tid til oppgaver for din bedrift. I løpet av workshopen, og mellom øktene, vil vi koble inn eksperter fra Eksportsenteret og våre 34 kontorer i 29 land for å bistå deg.
For hvem: For etablerte bedrifter som planlegger introduksjon i nye internasjonale markeder i tillegg til nye bedrifter som kan kategoriseres som "born global". Bedrifter med eksisterende salg/omsetning, samt nyetablerte bedrifter som er klar til å skalere internasjonalt, vil bli prioritert.
Hva får du:
- Hjelp til å kartlegge faktorer som kan påvirke din forretningsmodell i nytt marked
- Forståelse av dine kritiske suksessfaktorer for å lykkes internasjonalt
Internasjonaliseringsworkshop består av to deler:
Dag 1 - 7.mai 2020
Dag 2 - 4.juni 2020